Sociální poradna
Posláním Odborného sociálního poradenství Mobilního hospice Ondrášek (dále jen MHO) je poskytovat klientům informace, podporu a doprovázení při péči o umírajícího, stejně tak jako v nelehké době po úmrtí blízkého. Jsme tu pro všechny, kteří se vyrovnávají s život limitujícím onemocněním.
Odborné sociální poradenství je poskytováno formou ambulantní, terénní, telefonickou a prostřednictvím e-mailu.
Kontakty
- Telefon: 724 975 278 nebo 603 566 336
- E-mail: socialni@mhondrasek.cz
- Sociální poradna
Gurťjevova 459/11, 700 30 Ostrava-Zábřeh
S čím vám pomůžeme
- Provedeme vás a vaše blízké obtížnou životní situací.
- Pomůžeme vám naplánovat jednotlivé kroky péče o nevyléčitelně nemocného člověka.
- Poskytneme vám informace o možnostech péče (pečovatelské služby, osobní asistence, kompenzační pomůcky apod.).
- Poradíme vám s žádostí o nárokové dávky (příspěvek na bydlení, na péči apod.).
- Pomůžeme vám při zprostředkování psychologické, psychiatrické nebo duchovní péče.
- Poskytneme vám kontakt na právní pomoc.
- Poradíme vám v oblastech pohřebnictví a pozůstalosti.
- Nabízíme vám bezpečný prostor pro truchlení.
- Poskytujeme psychosociální pomoc a krizovou intervenci.
Našim cílem je
- klient informovaný o všech možnostech pomoci při péči a umírání o osobu blízkou s nevyléčitelným onemocněním,
- klient informovaný a podpořený v době po úmrtí osoby blízké,
- klient doprovázený v průběhu nemoci a umírání.
Kdo jsou našimi klienty
- lidé žijící na území Moravskoslezského kraje
- bez věkového omezení
- osoby v krizi
Osoby v krizi jsou pro nás lidé, kteří již nemají kapacitu čelit dané situaci obvyklým způsobem za pomocí vlastních sil, ani s pomocí svých blízkých a přátel, v přijatelném čase a navyklým způsobem, ale mají vůli situaci řešit, a proto se na nás obracejí. Psychickou krizi vnímáme jako normální reakci na náročnou životní situaci a nabízíme podporu a pomoc najít takové způsoby řešení, které jim pomohou ji zvládnout.
Za osoby v krizové situaci považujeme především:
- osoby, které se ocitly v krizové situaci z důvodu blízkosti smrti,
- terminálně nemocní dospělí a děti,
- osoby, které pečují o své blízké v domácím prostředí a cítí se péčí vyčerpání, nebo si jen nevědí rady,
- osoby, které se staly pozůstalými a ocitají se ve fázi truchlení, vyrovnávají se se ztrátou a zármutkem.
Jaké jsou naše zásady
- Zachování důstojnosti klienta
- Diskrétnost – všichni pracovníci MHO jsou vázáni mlčenlivostí.
- Nestrannost a rovný přístup-služby sociální poradny a poradny pro pozůstalé, jsou poskytované všem lidem bez rozdílu rasy, pohlaví, zdravotního postižení, sexuální orientace, politické příslušnosti, světonázorové orientace, sociálního statutu apod.
- Respektujeme individuální potřeby klientů a jejich právo na soukromí.
Všechny služby poskytujeme bezplatně a řídíme se veřejným závazkem.
Telefonické konzultace
- Pracovní dny od 8:00 do 15:00
- Telefon: 724 975 278 nebo 603 566 336
Sociální poradci vyjíždějí také do domácností klientů a přijímají je v poradně. Pokud se tak nedovoláte, zavolají vám při nejbližší možné příležitosti zpět.
Provozní doba poradny pro osobní schůzky
- Pondělí 8:30 – 15:00
- Čtvrtek 8:30 – 17:00
Osobní setkání se sociálním pracovníkem může proběhnout také v jiných termínech, dle telefonické domluvy, a to v našem poradenském centru nebo u vás doma.
Dotazník spokojenosti
Pokud nám chcete poslat zpětnou vazbu k poskytování péče, vyplňte, prosíme, dotazník spokojenosti. Za vaši zpětnou vazbu děkujeme. Je pro nás cenným zdrojem informací o naší práci a možností se rozvíjet.
Stížnosti
V případě, že jste nebyli spokojeni s našimi službami, máte možnost si stěžovat u vedoucí pracovnice, či ředitelky organizace. Stížnost může být podána písemnou formou prostřednictvím formuláře, nebo ústně do záznamu.