Sociální poradna

V pondělí 28. 4. 2025 bude Odborná sociální poradna otevřena pouze od 8.30 do 13.00. Děkujeme za pochopení.

Posláním Odborného sociálního poradenství Mobilního hospice Ondrášek (dále jen MHO) je poskytovat klientům informace, podporu a doprovázení při péči o umírajícího, stejně tak jako v nelehké době po úmrtí blízkého. Jsme tu pro všechny, kteří se vyrovnávají s život limitujícím onemocněním.

Odborné sociální poradenství je poskytováno formou ambulantní, terénní, telefonickou a prostřednictvím e-mailu.

Kontakty

  • Telefon: 724 975 278 nebo 603 566 336
  • E-mail: socialni@mhondrasek.cz
  • Sociální poradna
    Gurťjevova 459/11, 700 30 Ostrava-Zábřeh

S čím vám pomůžeme

  • Provedeme vás a vaše blízké obtížnou životní situací.
  • Pomůžeme vám naplánovat jednotlivé kroky péče o nevyléčitelně nemocného člověka.
  • Poskytneme vám informace o možnostech péče (pečovatelské služby, osobní asistence, kompenzační pomůcky apod.).
  • Poradíme vám s žádostí o nárokové dávky (příspěvek na bydlení, na péči apod.).
  • Pomůžeme vám při zprostředkování psychologické, psychiatrické nebo duchovní péče.
  • Poskytneme vám kontakt na právní pomoc.
  • Poradíme vám v oblastech pohřebnictví a pozůstalosti.
  • Nabízíme vám bezpečný prostor pro truchlení.
  • Poskytujeme psychosociální pomoc a krizovou intervenci.

Našim cílem je

  • klient informovaný o všech možnostech pomoci při péči a umírání o osobu blízkou s nevyléčitelným onemocněním,
  • klient informovaný a podpořený v době po úmrtí osoby blízké,
  • klient doprovázený v průběhu nemoci a umírání.

Kdo jsou našimi klienty

  • lidé žijící na území Moravskoslezského kraje
  • bez věkového omezení
  • osoby v krizi

Osoby v krizi jsou pro nás lidé, kteří již nemají kapacitu čelit dané situaci obvyklým způsobem za pomocí vlastních sil, ani s pomocí svých blízkých a přátel, v přijatelném čase a navyklým způsobem, ale mají vůli situaci řešit, a proto se na nás obracejí. Psychickou krizi vnímáme jako normální reakci na náročnou životní situaci a nabízíme podporu a pomoc najít takové způsoby řešení, které jim pomohou ji zvládnout.

Za osoby v krizové situaci považujeme především:

  1. osoby, které se ocitly v krizové situaci z důvodu blízkosti smrti,
  2. terminálně nemocní dospělí a děti,
  3. osoby, které pečují o své blízké v domácím prostředí a cítí se péčí vyčerpání, nebo si jen nevědí rady,
  4. osoby, které se staly pozůstalými a ocitají se ve fázi truchlení, vyrovnávají se se ztrátou a zármutkem.

Jaké jsou naše zásady

  • Zachování důstojnosti klienta
  • Diskrétnost – všichni pracovníci MHO jsou vázáni mlčenlivostí.
  • Nestrannost a rovný přístup-služby sociální poradny a poradny pro pozůstalé, jsou poskytované všem lidem bez rozdílu rasy, pohlaví, zdravotního postižení, sexuální orientace, politické příslušnosti, světonázorové orientace, sociálního statutu apod.
  • Respektujeme individuální potřeby klientů a jejich právo na soukromí.

Všechny služby poskytujeme bezplatně a řídíme se veřejným závazkem.

Telefonické konzultace

  • Pracovní dny od 8:00 do 15:00
  • Telefon: 724 975 278 nebo 603 566 336

Sociální poradci vyjíždějí také do domácností klientů a přijímají je v poradně. Pokud se tak nedovoláte, zavolají vám při nejbližší možné příležitosti zpět.

Provozní doba poradny pro osobní schůzky

  • Pondělí 8:30 – 15:00
  • Čtvrtek 8:30 – 17:00

    V pondělí 28. 4. 2025 bude Odborná sociální poradna otevřena pouze od 8.30 do 13.00. Děkujeme za pochopení.

    Osobní setkání se sociálním pracovníkem může proběhnout také v jiných termínech, dle telefonické domluvy, a to v našem poradenském centru nebo u vás doma.

    Dotazník spokojenosti

    Pokud nám chcete poslat zpětnou vazbu k poskytování péče, vyplňte, prosíme, dotazník spokojenosti. Za vaši zpětnou vazbu děkujeme. Je pro nás cenným zdrojem informací o naší práci a možností se rozvíjet.

    Stížnosti

    V případě, že jste nebyli spokojeni s našimi službami, máte možnost si stěžovat u vedoucí pracovnice, či ředitelky organizace. Stížnost může být podána písemnou formou prostřednictvím formuláře, nebo ústně do záznamu.